Pisząc projekt prowadzonej przez nas firmy czy przedsięwzięcia musimy odpowiedzieć na parę zasadniczych pytań. Czy wiem po co pragnie zrealizować ten oczywiście pomysł, czy mam odpowiednie kwalifikacje do tego, czy mam na tyle niemało argumentów by namówić komisję aby to naturalnie mi sprezentowała dotację. Kiedy na te pytania odpowiemy twierdząco czas na zapisane projektu. Podczas formułowania go trzeba pamiętać o uzasadnieniu projektu tym samym jest to zdefiniowanie problemu jaki chcemy owym przedsięwzięciem zmniejszyć bądź pod każdym względem zlikwidować (np.: zakładamy jednostkę gospodarczą, w jakiej zaangażujemy parę osób oraz dzięki temu zmniejszamy bezrobocie w stworzonym przez nas regionie). W opisie projektu musimy wskazać gdzie chcemy wydać finanse z dotacji (lokalizacja), na co je przeznaczymy (wyposażenie, remont itp). Zapraszamy - Projekty inwestycyjne Lublin. By zdobyć dotacje w opisie powinny się odkryć analizy marketingowe. Masz prawo je zrobić sam czy też zlecić jednostce gospodarczej (co wiąże się z kosztami). Analiza, którą przeprowadzisz ma wykazać, że Twój projekt jest innowacyjny, kompleksowy oraz może dojść do skutku nawet z baraku dofinansowania. Oprócz zalet projektu napisz także o jego przypuszczalnych minusach, choć nie rozpisuj się o tym za dużo.
Szef idealny istnieje. Przynajmniej teoretycznie. Przykładem ma okazję być prezes, który w trosce o dobro zespołu i w nagrodę za trud przyodziany we wspólny sukces jednostki gospodarczej aranżuje weekendowy wypad na przykład nad jezioro. Na tym zamyka się hipoteza. W praktyce tak nazwany fundusz socjalny to nasze pieniądze, inaczej kwota, z której stratą właściciel przedsiębiorstwa się pogodził. Są to finanse, jakich nie osiągnęliśmy w ramach wynagrodzenia, a nie coś co jest nam dane ekstra. W gruncie rzeczy pracodawca niejako narzuca nam, jak mamy wydać nasze zarobione finanse. Tutaj organizacja imprez firmowych na wyjeździe wiążą się jeszcze z jednym kosztem. A więc odbywają się one w stworzonym przez nas wolnym czasie, którym musimy sami gospodarować, a nie dawać sobie narzucać czyjejś woli. Zresztą koszt w dosłownym tego rozumieniu także powinniśmy ponieść. Nie urodził się jeszcze taki, który przeżyłby taki wyjazd na trzeźwo a za alkohol zapłacić należy. Tak samo jak za jedzenie, benzynę na dojazd i masę innych drobnostek, które po dokładnym podliczeniu okazują się całkiem kosztowne. O koszcie moralnym takiego wyjazdu nie warto wspominać, wystarczy sobie wyobrazić radość z posiadanej dyspozycji paradowania w stroju kąpielowym wśród współpracowników, w towarzystwie szefa, o połowę młodszych koleżanek lub też o połowę starszych kolegów.
W panujących czasach, media przeżywają wyjątkowo rozkwit na wielu obszarach, ponieważ dzięki niezwykłemu postępowi technologicznemu, zasięg mediów jest imponująco duży. To sprawia, że niezwykle dużo przedsiębiorstw, instytucji, osób prywatnych, stara się przez media promować swe usługi, swoje prace, produkty, by w taki sposób dotrzeć do jak obszerniejszego grona potencjalnych nabywców. Jednak reklama w mediach nie zalicza się wcale do tanich, ani nie jest wcale łatwo uzyskać odpowiedni czas na antenie pewnej stacji, żeby wyeksponować swą reklamę. Rzecz jasna każdy ma opcję zaprezentować swoją reklamę, jednak najpierw jest ona szczegółowo kontrolowana pod względem przyzwoitości, by nie urazić żadnego odbiorcy, a także ustanawiany jest czas i cena za każdy spot reklamowy, ukazywany w danym czasie, na antenie konkretnej stacji. Oczywiście im bardziej istotne wydarzenia prezentowane przez media, tym reklama jest droższa, bo w tym czasie przed telewizorami, czy w Internecie w transmisji uczestniczą setki tysięcy, a często nawet miliony ludzi, co jest niesamowicie dobrym źródłem do zaprezentowania swojej firmy, produktu, czy usługi. Media i reklama, są więc aktualnie niezwykle powiązane ze sobą.